Diriliş Ertuğrul Dizisi Hakkında Görüşlerim!

21:08

Diriliş Ertuğrul dizinin  fragmanını ilk izlediğimde çok etkilenmiştim. Bu dizi kesin tutar demiştim içimden. Peki gel gelelim ilk bölümü izledikten sonra bu görüşlerim değişti mi ?



Diriliş Dizisinin oyuncu kadrosu hakkında bir bilgim yoktu daha sonra Ertuğrul Bey rolünde Engin Altan Düz yatan oynayacağını öğrendim. Engin Altan sevilen sayılan bir oyuncu role yakışır diye düşündüm. Bunun haricinde oyuncu seçimi çok iyi olmuş. Özellikle Süleyman Şah rolündeki yaşayan efsane Serdar Gökhan, Selcan Hatun yani Gündüzalp'in karısı rolündeki Didem Balçın, Kurdoğlu rolündeki Hakan Vanlı ,Aykız rolündeki Hande Subaşı gerçekten roller için yaratılmış diyebilirim.


Yapımını ve senaryosunu Mehmet Bozdağ omuzlamış, gerçekten ilk bölümü izledikten sonra bu senaryo iyi başladı dedim. Sahnelerin çekimi, özellikle dövüş sahnesi çekimi Türk izleyicisinin dizicilerden beklediği dozda ve şekilde olmuş. Elde var olan imkanı çok iyi şekilde kullanmışlar. Teknoloji,senaryo ve iyi bir vizyonları var. Çoğu Türk sinemacı,yapımcı,senaristin imkanı vardır ama vizyonu yoktur amacı olmayan sıkıcı filmler,diziler  yapıp dururlar. Ancak Diriliş dizisinin bir amacı var.

Yapımcı: Anadolu'nun emperyal güçler tarafından işgal edildiği bir çağ olan 13. yüzyılda Ertuğrul’un 400 çadırlık ovasına yurt bulma hikâyesini işlediklerini belirtti. Bozdağ, dizilerinde bu yurdun üç kıtada altı asır hüküm sürecek olan dünyanın en ihtişamlı devleti Osmanlı İmparatorluğu’na dönüşmesinin sırrını da arayacaklarını söyledi.

Gavurlar ne biçim filmler,diziler yapıyor be Abi?

Bu sözü bir yerden hatırladınız mı? Böyle olmasa bile aynı anlama gelen cümleleri illaki işitmiş veya kullanmışsınızdır. Çarşamba günü izlediğimiz Driliş dizisi sonrası şey demediniz mi? Oha bu Türk dizisi mi? Dublajlı amerkan dizisi olmasın? Serdar Gökhan hangi ara amerikaya gidip dizi çekti ? Tamam şaka bir yana gerçekten senaryosu,sahnelerin çekimi,kullanılan replikler,sarf edilen sözler, ambiyansı ile harika bir dizi olmuş.  Türk Ulusu ruhunu iyi işlenmişler ve işlemeye devam edecekler umarım.

Tek Korkum!

Tek korkum,tek korkunuz. Reyting yapalım derken tarih kokan diziyi aşk dizisine çevirmeleri gerçeken bizi korkutan bir durum. Bunun örneğini Muhteşem Yüzyıl dizisinde yaşadık. Umarım çizgilerini koruyup böyle devam erler ve biz de özlediğimiz kalitede ki yapımı keyifle izleyip takdir ederiz.

Bunları da Keşfetmelisin!

7 yorum

  1. Üçüncü bölüm yayinlandi kardeşim. Diziyi aşk dizisine cevirmediler.Dovus sahnelerinde sana katiliyorum.Iyi is cikarmislar.

    YanıtlaSil
  2. İzledim abi, şu an harika gidiyor. Son yıllarda adam akıllı bir Türk dizisi izleyebileceğiz sonunda.

    YanıtlaSil
  3. sonunda güzel türk dizileri çıkmaya başladı biraz yabanci dizi kültüründen uzak kalalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, Sağlam Türk dizileri bu açığı kapaması gerek. Diriliş başlangıcı olacak umarım!

      Sil
  4. Korkunda hakli cikmissin :) (11.bolum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef korktuğum başıma geliyor sanırım.

      Sil
  5. klasik türk dizileri ile tarihi de bir garip ettiler keşke tarihe hiç dokunmasalar

    YanıtlaSil